Aika: keskiviikko 30.11.2022 klo 9-15.15
Paikka: paikka tarkentuu

Mietityttääkö myynti? Mitä, miten ja missä kertoisin tuotteistani? Työpajassa opit suoramyynnin perusteet: kuinka kohtaat asiakkaan, mitkä ovat omat vahvuutesi myyjänä, millainen pakkaus edesauttaa myyntiä ja mitä tietoja elintarviketuotteesta tulee antaa?

Tilaisuus on tarkoitettu alkutuottajille ja elintarviketuotteiden jalostuksesta kiinnostuneille. Ota mukaan tuotteesi ja tule poimimaan vinkit suoramyynnin, pakkauksen ja sen merkintöjen kehittämiseksi. Tai tule muuten vain oppimaan lisää aiheesta!

Ilmoittaudu mukaan tästä

Ohjelma

klo 9.00 Tervetuloa, aamukahvit

klo 9.10 Myyntivalmennus, Maija-Leena Rissanen / Arctic Ideas Consulting  

  • Myyvän tuotteen suunnittelu: Mikä on tuotteeni? Miksi asiakas ostaa? Mikä on oikea hinta?
  • Myyvä dialogi: Oman myyntiprosessin tunnistaminen. Miten voit harjoitella myyntipuhetta? Tarvekysymykset asiakkaan tarpeiden ymmärtämiseksi. Miten viet eteenpäin myyntitilannetta ja miten varmistat ostopäätöstä?  
  • Minä myyjänä: Omien vahvuuksien tunnistaminen myyjänä.

klo 10.45 Myynnin vaikutus toiminnan vaatimuksiin elintarvikelainsäädännön näkökulmasta. Essi Keränen / Oulun Maa- ja kotitalousnaiset

  • Alkutuotantoa vai elintarvikehuoneistotoimintaa? Alkutuotanto ja alkutuotannon tuotteiden myynti ei pääsääntöisesti vaadi elintarvikehuoneistoilmoitusta, mutta kuluttajille suunnatun myynnin kasvaessa elintarvikehuoneistoilmoituksen tekeminen voi tulla ajankohtaiseksi. Elintarvikkeiden valmistamisesta ja alkutuotannon tuotteiden käsittelystä puolestaan tulee tehdä elintarvikehuoneistoilmoitus.
  • Milloin omavalvonnan kuvaus tulee tehdä kirjallisena ja milloin vaaditaan omavalvontasuunnitelma?
  • Entäpä mitä tuotteita saa koemarkkinoida vuoden ajan ilman elintarvikehuoneistoilmoitusta?

klo 11.15 Ihana pakkaus – millainen on brändiä tukeva, tuotetta suojaava sekä vastuullinen pakkaus? Nina Patrikka / Oulun ammattikorkeakoulu

klo 11.45 Elintarvikkeiden pakkausmerkinnät.  Essi Keränen / Oulun Maa- ja kotitalousnaiset

  • Miksi pakkausmerkinnät tehdään?
  • Kenellä on vastuu pakkausmerkintöjen tekemisestä? Mitä tulee ilmoittaa pakatuista elintarvikkeista, entäpä pakkaamattomista?
  • Miten tiedot ilmoitetaan etämyynnissä?

klo 12.00 Lounas

klo 12.45 Työpaja

  • Pakattujen elintarvikkeiden pakkausmerkintävaatimukset. Mitä ovat pakolliset pakkausmerkinnät ja mitä voi ilmoittaa vapaaehtoisina merkintöinä? Kuinka merkitään toimijan yhteystiedot, entäpä allergeenit? Ota mukaan tuotteesi ja tarkista samalla, ovatko omat pakkausmerkintäsi kunnossa. Essi Keränen / Oulun Maa- ja kotitalousnaiset
  • Ihana pakkaus. Miten pakkaus ilmentää tuotetta ja yrityksen brändiä? Ota mukaan tuotteesi ja tule ottamaan vinkit talteen tuotepakkauksesi kehittämiseksi. Nina Patrikka / Oulun ammattikorkeakoulu
  • Myyntisparraus. Miten voisit kehittää yrityksesi liiketoimintaa ja markkinointia? Mikä ovat sinun yrityksesi kehittämiskohteet? Osallistu yrityskohtaiseen sparrausklinikkaan ja saat apua mieltäsi askarruttavaan kysymykseesi. Usein ideoiden ääneen kertominen on alku ja rohkaisu viedä niitä eteenpäin! Myyntisparraukseen osallistuu yksi yritys kerrallaan, sparrauksen kesto on puoli tuntia. Maija-Leena Rissanen / Arctic Ideas Consulting

klo 14.45 Loppukahvit ja keskustelua omasta tuotteesta. Tule nykäisemään hihasta!

klo 15.15 Tilaisuus päättyy

Tapahtuman sivuille tästä

Ajankohtaista

11.10.2022

Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskuksen valintajaksot

Lue lisää

8.12.2022

Näin suoramyyn elintarviketuotteitani -työpaja, 8.12. Kuusamo

Lue lisää

13.12.2022

Vaikuttavaa tekemistä, 13.12. Oulu

Lue lisää

13.12.2022

Onnistuneen turvallisuuskokemuksen ABC -webinaari, 13.12.

Lue lisää