Aika: tiistai 31.5.2022 klo 10-15
Paikka: Oulun ammattikorkeakoulu, Yliopistonkatu 9, Oulu
Instagramin suosio on kasvanut hurjasti viime vuosina: noin kaksi miljoonaa suomalaista käyttää Instagramia viikoittain. Instagramin hyödyntäminen viestinnässä ja markkinoinnissa auttaa lisäämään vaikuttavuutta, tuomaan tuottajia ja maanviljelyä kansalaisille tutummaksi. Aktiivisuus sosiaalisessa mediassa voi lisätä tarvittaessa myös tunnettuutta ja myyntiä.
Ohjelma (tarkentuu)
Tutkittua tietoa keinoista, joilla voi lisätä näkyvyyttä
• Tarinallisuus ja tunteiden hyödyntäminen sitoutumisen lisäämisen keinoina
• Visuaalisuus
• Vuorovaikutus
• Perusvinkit päivittämiseen
Instagramin mahdollisuudet, feed-, story- ja kela- päivitykset
▪ Kuvien ja videoiden editointi
▪ Tekemiseen sopivat apuohjelmat
▪ Ideakartta sisällöistä
▪ Harjoituksia sisällöntuotannosta
Kouluttaja Teija Ruokamo on useammassa sosiaalisen median kanavassa laajasti seurattu asiantuntija, Elyn kehittämispalveluiden konsultti markkinoinnissa ja asiakkuuksien kehittämisessä, kokenut kouluttaja ja tehnyt Tiedeviestinnän Pro Gradu-tutkimuksen sosiaalisessa mediassa vaikuttamisesta (2021). Lisätietoja: nortastic.com
Koulutuksen hinta on 50 € + alv., sis. kahvit. Lounas omakustanteinen.
Ilmoittaudu mukaan 22.5. mennessä
Ennakkotehtävä osallistujille:
Jotta päivä etenee jouhevasti, lataa itsellesi Instagram-sovellus puhelimeen ja luo itsellesi Instagramiin tili ennen koulutusta. Voit katsoa ohjeet tilin luomiseen ja Instagramin perusteisiin esimerkiksi Kuulun blogista.
Työpajan järjestää Ruokaketju näkyväksi -hanke. Hanke järjestää viestinnän pienryhmiä maaseudun yrityksille eri aiheailueista sekä tarpeen mukaan. Voit tutustua hankkeeseen tästä.